Week 1: OVERLEEFD!!! - Reisverslag uit Esbjerg, Denemarken van Elke Dortant - WaarBenJij.nu Week 1: OVERLEEFD!!! - Reisverslag uit Esbjerg, Denemarken van Elke Dortant - WaarBenJij.nu

Week 1: OVERLEEFD!!!

Door: Elke

Blijf op de hoogte en volg Elke

06 Oktober 2012 | Denemarken, Esbjerg

YES, eindelijk weer nieuws uit Denemarken! Nou jongens, m'n eerste week zit erop en guess what? Ik leef nog! Haha, nee om een lang verhaal even kort te houden voor de mensen die wel benieuwd zijn hoe het met me gaat maar alles behalve zin hebben om mijn geneuzel te gaan lezen: het gaat goed en ik heb het tot nu toe erg naar m'n zin! Het appartement is super (34 m2 met 'n eigen keukentje en badkamer dus je hoort me niet klagen), ik voel me prima op m'n gemak hier en Silke is natuurlijk de kers op de slagroom op de taart, wat n schatje!

Nadat ik vrijdag was uitgezwaaid door m'n lieve vriendinnen (emotieloos afscheid natuurlijk) gingen we met n auto vol met mijn kleren en cadeautjes en andere spullen en een tas met kleren van papa, mama en Bram op weg naar de plek van bestemming! Mixed feelings XXL: super veel zin erin maar ook super jammer dat ik niet even bij iedereen langs kan voor 'n half uurtjes, gewoon omdat 't kan, want dat kan nu niet meer.. Maaaar gelukkig verdwenen deze als sneeuw voor de zon toen ik m'n appartement en vooral de volgende morgen Silke zag! En meteen die dag was het tijd voor de eerste test: luiers verschonen jeeeej! De hele week had niemand anders dan Tanja het mogen doen, maar jawel hoor, ik was the lucky one! Enne, Sem en Yves ik weet niet of jullie dit lezen maar jullie armbandje is echt 'n big hit, ze blijft stil liggen zolang ze dat in d'r handje heeft =)

Zondag was nog even het laatste drama toen de auto weer terug naar Venlove reed, ZONDER mij, en toen kon het avontuur dan eindelijk echt beginnen! En wel maandagmorgen om 5:45.. 'n 5 in de klok, dat was heeeel lang geleden! Normaal was een 7 in de klok huilen, en een 6 in de klok drama en de rest van de dag chagrijnig.. Maar nu is n 6 in de klok alsof ik het eerste uur vrij heb, uitslapen dus! M'n hele ritme is eigenlijk een uur of 6 naar voren verschoven, het zou zomaar kunnen dat ik hier opsta terwijl ik 'n paar weken geleden dan pas naar bed zou gaan..

Dinsdag ging de wekker, weer om 5:45 woehoe, en toen ik hem uit wou zetten merkte ik dat m'n armen pijn deden.. Spierpijn van het tillen van 'n kleintje van net 10 kilo na dag 1 ai ai ai! Toen zat ik toch wel een beetje in alarmfase 1: ik moet ECHT weer gaan sporten! En dat heb ik ook gedaan, later meer daarover..
Dinsdagavond was het ook meteen tijd voor test 1 en 2: koken en babysitten! En volgens mij ben ik voor allebei geslaagd haha =) Het eten ging d'r in als zoete koek (pasta met kip en pesto is altijd een succes) en toen Michel en Tanja gingen sporten hebben we gezellig op de bank gezeten met 'n boekje en toen het tijd was om te gaan slapen was er een piepje en toen boem, in slaap! Dus toen had ik tijd om de ballonnen op te blazen waaaant

Woensdag werd Silke 2! Feest, want ze had de hele dag vrij en Michel en Tanja ook, ik kon n beeeeetje uitslapen (hoefde pas om 7 uur hier te zijn in plaats van half 7) en natuurlijk lekker eten, want 'n Deense verjaardag zonder eten is geen Deense verjaardag! 't Begon 's morgens met pannenkoeken voor alle kinderen in de kinderopvang, toen het bezoek er was kwam de verjaardagscake (ik zal eens kijken of ik daar foto's van kan uplaoden, heeeel mooi haha) en alsof 't nog niet lekker genoeg was kwam er nog een cake! En vervolgens: nog meer pannenkoeken! Want op je verjaardag eet je je lievelingseten, dat is vanzelfsprekend, ook in Denemarken =) 's Avonds was er nog wat bezoek en ik ben al uitgenodigd voor n schoolfeestje, jippieee en ik maar denken dat ik dat had afgesloten, maar nee! Maar de feestjes zijn hier tot nu toe nog een beetje schaars en de contacten van mijn leeftijd al helemaal, dus ik heb volmondig ja gezegd, laat maar komen dat feest!
Naast alle verjaardagsperikelen zijn we ook nog bij de gemeente en de bank geweest om allerlei dingen te regelen, maar Denemarken is een raar land en ik heb overal een bepaald nummer voor nodig dat ik pas over 2 tot 3 weken krijgen, dussss..

Donderdag heb ik Silke voor het eerst alleen naar de kinderopvang gebracht: no problemo, en ook het ophalen ging vlekkeloos =) Maar daarna kwam het minder vlekkeloze gedeelte van de dag: de bokstraining.. Geloof het of niet, ik heb gebokst! Aangezien ik al in de alarmfase zat kon ik Tanja's aanbod om mee te gaan naar de bokstraining natuurlijk niet afslaan! Met knikkende knieën kwam ik de zaal in, maar het viel me niet tegen haha, tot de dag erna..
HOLY MOLY alarmfase 2!!!!! Als ik dacht dat ik dinsdag spierpijn had, had ik het goed fout: DIT was pas spierpijn! En natuurlijk was het vandaag nog erger (het begint nu minder te worden, thank god).. Dus mijn sportleven is weer begonnen: ik ben begonnen met kindheffen, met boksen en ik ben van volleyballen overgegaan naar medicijnballen, want ja ook die hoorde erbij! Dus als je me terug zien ben ik topfit

Verder belangrijk nieuws:
- Aantal zakken chocoladerozijnen: pas 2! Pas 2? Ja, pas 2! En ook al 2 gedoneerd en Michel, Tanja en Silke, lief he!
- Aantal dropjes: gaan we het niet over hebben..
- Aantal keren te laat: 0!!!! =D Beetje trots op mezelf
- Aantal aangekomen kilo's: gaan we het denk ik ook maar niet over hebben want dat wil ik zelf ook liever niet weten..

Zo, volgens mij zijn jullie nu weer redelijk up to date! Volgende keer ga ik proberen jullie een basiscursus Deens te geven (als ik het niet vergeet) dus verheug je daar maar vast op!

Heeeel veel liefs uit regenachtig Denemarken (want het Nederlandse weer hoef ik hier niet te missen woehoeee! Ik heb wel een voordeel ontdekt aan de Nederlandse regen: ik hoef er hier niet aan te wennen)

PS. Kaartjes zijn suuuuper welkom, ik had er donderdag een in de bus liggen en dat maakt me BLIJ!!! En ik hang ze allemaal op bij m'n foto's want die heb ik deze week ook al allemaal opgehangen en het ziet er heel mooi uit =D
Elke Dortant
Tangevej 5, st. 2
6760 Ribe

PS2. Ik zit niet in Esbjerg maar in Ribe, maar dat kent deze stomme site niet of het ligt aan mijn technische capaciteiten, ook een mogelijkheid..

xxxxxxxxxx

  • 06 Oktober 2012 - 22:49

    Ilse Steeghs:

    Wat leuk allemaol Elke! Huuuul vuul plezear daor en geniet dervan! Liefs

  • 06 Oktober 2012 - 22:52

    Yvette:

    Hahahaha ellieeee, bokse?!?!
    Ik zeen t al huulemaol veur mich met dien mini-handjes hahaha!
    Wal echt leuk um te laeze allemaol, klinkt ech super!!

  • 06 Oktober 2012 - 23:05

    Bren:

    Aaaahh leuk leuk sjattie!!! En ik verwacht nou wal ein foto met bokshandschoenen he?!! Kaartje 2 wuurd snel geschreven hihi xxxxx

  • 07 Oktober 2012 - 12:58

    Jannie:

    Haaaaa schattie!
    Bokse wat leuk! maar asse truuk kumse geisse maar weer fijn volleye huur! =)
    kin se n foto make van dien foto-muur? Bin beniejd wie t gewaore is!
    Gelukkig det se t nao dien zin hes!

    Gaef se n seintje als de pot leeg is? ;)
    Snel skypen, dan gaon we ozze reis planne! =)


    xxxxxx Liefs van familie Jansen

  • 07 Oktober 2012 - 14:46

    Frans :

    Hoi meid,
    leuk bericht en het doet me goed dat je het goed gaat met jou en Silke. Ga je met Silke naar een schoolfeestje of is het iets anders?
    Kus pap

  • 07 Oktober 2012 - 19:36

    Carla:

    He die Elke,
    nou, wat een mooie verhalen kun jij schrijven, ga zo door!
    een paar mooie foto's nog, dan zijn we weer helemaal bij!
    veel plezier daar met "je" kleine meid, en het boksen,
    groet en liefs Carla

  • 07 Oktober 2012 - 20:52

    Paul:

    Hej Elke
    Godaften! Hvordan går det? Dit is natuurlijk geen plat limburgs maar ABD! Goed dat het luie vakantieleven er ook was, en nu weer in de echte wereld: vroeg op, spierpijn, wat een ellende! Gelukkig heb je weer de eerste week overleefd, dat is een moeilijke. Zolang je maar geen Julia Rijker wordt zit dat boksen wel goed; van Silke kan je wel winnen op punten. Maar zoek dan even een partner van gelijk gewicht (nog een reden om de snoeppot te mijden).
    Voor de rest natuurlijk gewoon heel veel plezier gewenst! groetjes
    Paul


  • 07 Oktober 2012 - 21:40

    Mam:

    Wat kun jij gezellige verhalen schrijven, zo leer ik je nog eens op een andere manier kennen.
    Hier is het, naast het regenachtige herfstweer, rustig. Gisteren ben ik weer eens in de sporthal geweest en heb Bram en D2 beide zien winnen. Het was gezellig en ik moest je natuurlijk van meerdere de groeten doen, oa vivian, manouk en Jannie. Vandaag lekker gewandeld en even bij Loes Tilmans geweest, die heeft haar arm gebroken. 's middags met Rafael en Anne geborreld en
    nu nog even lekker voor de buis met een glaasje wijn.

    Kus Mam

  • 12 Oktober 2012 - 19:46

    Opa En Oma:

    Hoy Elke,
    Fijn dat je het daar naar je zin hebt.Het kan ook haast niet anders.Wij vermaken ons hier ook goed.
    Dikke regenbuien vandaag,maar verder geen klachten.
    Dikke kus van ons beide en de groetjes aan Michel en Tanja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Esbjerg

Mijn eerste reis

Au pair in Denemarken

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2013

Blond?, zomerblonder, blondst!

03 Februari 2013

Inhaalverhaal

04 November 2012

Denemarken dromenland

14 Oktober 2012

De grote Silke-show deel 2

13 Oktober 2012

De grote Silke-show deel 1
Elke

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 5628

Voorgaande reizen:

28 September 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: